Mammatrening

Skjema validering feilet, vennligst rett feilene.

De første 6 ukene etter fødsel er du i barseltid. I denne perioden anbefaler vi at du kun går kortere turer med vogn og har fokus på trening av bekkenbunnmuskulaturen. Etter 6 uker har du mulighet til å starte veiledet trening her hos Aktiv Mamma.

Timene holdes i sal med motiverende musikk både for mor og barn. Treningen er lagt opp med en kondisjons økt uten hopp, men med enkle trinn som gjør timen energisk og effektiv. Styrkeøkten er satt sammen av øvelser tilpasset kroppen din som akkurat har født. Barnet kan få være med som ekstra belastning-manual. Det er alltid gøy!

Vi bruker BOSU og ropes i timene våre. BOSU er en «halv ball» der vi utfordrer balanse og puls. Ropes er trening med slynge som gir god styrke og stabilitet.

Timene gir en trygg start for deg som akkurat har født og timene passer for alle. Fint om du tar med vognbag når babyen er helt liten. Senere tar du med et teppe som vi legger på en matte og barnet kan følge med på mamma som trener. Dette er fin stimuli for barnets sanser.

NYHET HØSTEN 2017: Bare Mamma – kveldstimer for mor uten mini. Timen inneholder varierte øvelser med fokus på styrke og kondisjon. Hos Aktiv Mamma har vi små grupper ledet av fysioterapeuter, som dermed sikrer at du trener på mest mulig trygg og effektiv måte. Velkommen på trening uavhengig av om det er 6 uker, 6 måneder eller 6 år siden du fødsel.

Gå til påmelding